Brian: the road to Men’s Physique

Published on 7 July 2020 at 09:00

(Intview)

Als tweede blogpost deden we een razend interessant interview met Brian, één van onze gepassioneerde teamleden. Hij neemt ons mee in zijn inspirerende verhaal waarin hij zich al maanden aan het voorbereiden is voor zijn eerste Men’s Physique wedstrijd!

Dag Brian, stel jezelf eens kort voor aan onze lezers:

Hallo allemaal! Ik ben Brian, 22 jaar en afkomstig uit regio Gent, België. Al van kleins af ben ik heel sportief en heb al tal van sporten gedaan, ik heb voetbal, judo, engels boks gedaan en 10 jaar waterpolo gespeeld. Nu ben ik bijna 2 jaar bezig met intensief fitnessen. Momenteel ben ik ben volop bezig met mezelf voor te bereiden op mijn eerste Men’s Physique wedstrijd.

Wanneer en waarom ben je met deze levensstijl begonnen?
Ik ben een viertal jaar geleden voor de eerste keer de fitness binnengestapt. Jammer genoeg heb ik toen na 1,5 jaar een knie blessure gehad waardoor ik 1 jaar out was. Toen ik terug kon beginnen trainen was ik niet 100% vastberaden, ik moest helemaal opnieuw beginnen en had niet altijd even veel
motivatie. In april 2019 besloot ik om 1 jaar later een wedstrijd Men’s Physique mee te doen. Sindsdien heb ik alle dagen de motivatie om naar de fitness te gaan, uiteraard de ene dag al wat meer dan de andere! Ook ben ik beginnen sporten omdat ik heel mager was en ik werd daarvoor ook uitgelachen. Ik ben 1m78 en woog vroeger net geen 60kg. Ik was heel onzeker over mijzelf en voelde me niet goed in m’n vel. Sinds ik aan het trainen ben en mijzelf zie veranderen krijg ik alsmaar meer en meer zelfvertrouwen waardoor ik positiever en gelukkiger in het leven sta. Fitnessen is echt mijn uitlaatklep!!


Hoe vaak trainen je en wat is je favoriete workout?
Ik train 6 op 7 en mijn trainingen duren tussen de 1,5 uur en 2 uur. Ik heb niet echt een favoriete workout. Mijn rug is best goed ontwikkeld en heeft een goede definitie, daar ik wel het meest trots over. Ik hou van alle trainingen omdat ik de “pump” in elke spiergroep echt zalig vind! En JA zelfs legday doe ik met veel plezier! Ik train benen nu tweemaal per week, omdat dit mijn zwakste spiergroepen is. Meestal geniet ik zelfs van de spierpijn die ik soms in mijn benen heb na een intensieve workout (you know it’s not the day after, but the day after the day after!


Wanneer heb je besloten om deel te nemen aan een competitie? En waarom wil je graag deelnemen?
Ik heb dus in april 2019 besloten om mee te doen aan een wedstrijd, ik wil hier aan meedoen om enerzijds mezelf te testen, om te kijken hoever ik sta en te ontdekken hoe ik mijn lichaam verder kan verbeteren. Ook doe ik dit om mijn doorzettingsvermogen te testen, want soms heb ik ook mijn mindere dagen en sleur ik mijzelf naar de gym. Omdat de wedstrijd komt wil ik uiteraard op mijn best mogelijke shape staan, en dat gaat alleen maar door alles op alles te geven.


In ieder traject zijn wel eens ups-and-downs, hoe ga je hiermee om? Wat motiveert jou om verder te zetten?
De weg naar je doel is nooit één rechte lijn, in ieder traject zitten pieken en dalen. De manier waarop je met je dalmomenten omgaat zal bepalen hoe snel je aan je doel bent. Als ik echt even heel diep zit geef ik mijzelf 1 dag om alles te verwerken. Dat is dan 1 dag zonder sociale media, mezelf de tijd geven en ja dan heb ik ook een off day qua dieet. Ik ga meestal wel trainen, dit ik zie als mijn therapie: muziek op en alles loslaten. Ik raap mijzelf wel terug op na die dag. Ik ben altijd van het idee “je maakt het jezelf enkel moeilijker door het te laten aanslepen, elke dag dat je blijft zitten in je dal is een verloren dag. Je beslist zelf hoelang je het jezelf moeilijk maakt.” Onthou altijd dat na een dal je naar een piek moment gaat, geef alles om zo snel mogelijk terug op je piekmoment te zijn! De piekmomenten duren altijd langer dan de dal momenten als je jezelf blijft geloven!

 

 

De weg naar je doel is nooit één rechte lijn, in ieder traject zitten pieken en dalen. De manier waarop je met je dalmomenten omgaat zal bepalen hoe snel je aan je doel bent.

 

 


Je laatste competitie werd uitgesteld door de uitbraak van het Covid-19 virus, hoe ging je hier mee om? Was dit zwaar voor je?
Wat m’n eerste competitie zou worden, waar ik al een jaar naartoe aan het werken was werd opeens (terecht) uitgesteld. Dat was even een klap want ik ging net beginnen aan mijn cut periode. Ik probeer het aan de positieve kant te bekijken. Ik heb namelijk nu meer tijd om mij voor te bereiden, waardoor ik nog scherper ga kunnen staan voor mijn eerste stage moment. Jammer genoeg heb ik tijdens de lockdown heel veel zware klappen gehad waaronder ook een onverwachte relatie breuk. Toen heb ik me laten gaan en kon mijzelf heel moeilijk terug vinden. Zolang de gyms gesloten bleven had ik geen motivatie om mijn voeding op pijl te houden. Mijn lichaamsgewicht is van 73kg terug naar 67kg gedropt. Ik deed alles behalve de dingen die ik mijzelf opleg (1 dag en erna terug herpakken). Nu de fitness terug open is heb ik alles terug op het spoor gekregen, ik ben onmiddellijk mijn schema terug beginnen volgen en geleidelijk aan terug beginnen opbouwen.

Wat is tot nu toe het hoogtepunt van jouw afgelegde weg?
Ik vind het moeilijk om nu mijn hoogtepunt te kunnen noemen, ik denk dat zou zijn geweest indien ik voor mijn wedstrijd hoog geëindigd  zou zijn. Natuurlijk heb ik al momenten van bevestiging gehad toen mensen rondom mij veranderingen begonnen te zien en toen ik opmerkingen kregen dat ik heel scherp sta en mooi bijgekomen ben. Ook het moment dat mensen die nooit in je geloofd hebben opeens een soort van bewondering hebben voor jou is een moment dat je denkt “ik ben goed bezig.” Wat ik persoonlijk ook als een compliment zie is dat mensen je “beschuldigen” van doping gebruik, iedereen kan er natuurlijk zijn idee hebben over hoe clean ik ben en hun mening erover hebben. Tenslotte weet ik dat ik 100% naturel ben en als mensen daar niet in geloven is een teken dat je heel goed bezig bent omdat je dingen bereikt waar zij niet in geloven dat ze het zelf kunnen.

 

Waar ligt jouw ambitie? Wat wil je zeker bereiken?
Ik hoop zoveel mogelijk mensen te inspireren en motiveren om ook hun doelen na te gaan, we leven maar 1 keer dus je moet doen wat je echt wil. Elke dag dat je je dromen niet achterna gaat is een dag minder dat je kan genieten eens je bereikt hebt wat je wil. Mijn doelen liggen echt wel bij buitenlandse wedstrijden. Maar voor ik daar ben zal ik nog een lange weg moeten afleggen met de nodige ups and downs.


Iedereen heeft wel eens een cheatmeal. Waar kan jij niet ‘nee’ tegen zeggen?
Nu ik in volle voorbereiding zit moet ik wel nee zeggen, want het is 7/7 volledig aangepaste voeding. Maar als ik niet in voorbereiding ben mag je mij ten alle tijden iets voorschotelen uit de Italiaanse keuken en ik zal geen nee zeggen!

Wat is je favoriete quote?

One day the people that didn’t believe in you will tell everyone how they know you.” Ik vind dit zo motiverend omdat het pure waarheid is. Ik heb dit nu al mogen meemaken dat mensen die me vroeger uitlachten plots raad en hulp aan mij komen vragen. Dat is de beste motivatie die er bestaat!

 

Wat wil je graag meegeven aan onze lezers die ook bezig zijn met hun eigen fitjourney?

Wat er ook gebeurd, blijf ten alle tijden doorgaan! Geef alles, alleen niet op! Vergeet vanaf nu nooit dat er na een dal moment een piek momenten komt met een prachtig uitzicht! Je moet altijd alles doen omdat jij hetzelf wil en niet omdat een ander zegt dat je het moet doen! Geef elke dag het beste van jezelf zorg dat je iedere morgen een beter mens bent dan je de dag ervoor was! En als het even heel moeilijk gaat en je weet niet waar te beginnen, slide into my DM’s and ì will pep you up!

Peace out

 

Ben je geïnspireerd door het verhaal van Brian? Geef hem dan zeker een follow op instagram (@brian_bifbb of klik op onderstaand icoon). Binnenkort komen er nog meer inspirerende verhalen, blijf dus zeker onze blog in de gaten houden! 


« 

Add comment

Comments

There are no comments yet.